‘Tinc la sensació que la intervenció del Govern espanyol sobre l’escola catalana acabarà en res’

– Fins ara, l’escola catalana ha patit algun greuge més enllà de les intencions declarades del Govern espanyol? S’ha notat la intervenció en algun altre sentit?

– Bàsicament, el més important és la qüestió de la llengua. Per la resta, la LEC i la LOMCE no eren tan diferents des de la perspectiva del tipus de llei i de les coses que volien introduir. USTEC sempre ha estat en contra de la LEC -i de la LOMCE, per descomptat. Però no hi havia molts canvis: alguna cosa com la revàlida o les avaluacions externes, però la llei catalana i l’espanyola d’educació eren molt similars. L’escola catalana que sempre hem defensat i que s’ha construït bastant bé, molt democràtica i participativa, donant igualtat d’oportunitats, tot això amb la LEC s’ha anat restringint: cada cop era menys democràtica per tota la qüestió de les direccions, que poden elegir professorat; per la diferenciació entre centres… Una quantitat de qüestions que, segons nosaltres, atacaven l’esperit del que havia estat l’escola catalana.

Per continuar llegint, accedeix a la notícia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *