Sebastián Subirats: “El món globalitzat representa una amenaça per a l’agroalimentació valenciana”

-Quines són les funcions d’AINIA?

-Aquest centre va nàixer per donar suport a la innovació de les empreses agroalimentàries. Des del començament, la nostra missió ha estat arribar al màxim nombre possible d’empreses donant tota mena de serveis tecnològics per garantir l’evolució d’aquestes empreses. Des de serveis més senzills fins a grans projectes d’innovació.

-De quina forma presten aquests serveis?

-Quan planifiquem un exercici, fem una anàlisi de la situació de la demanda tecnològica per part del mercat mundial, perquè gran part de la nostra activitat està globalitzada i la nostra competència es troba ací i a l’exterior. Per això, analitzem els sectors emergents del mercat, els més estabilitzats i aquells que es troben en regressió per detectar quin és el coneixement que hem de generar. Aquest el transmetem als nostres clients a través de projectes concertats amb ells. La innovació ha de ser l’element clau en l’estratègia competitiva de l’empresa que vol treballar amb nosaltres.

-La innovació està arrelada al sector agroalimentari?

-Malauradament, no. Per això és necessari incentivarla perquè esdevinga un element clau i estratègic per a la competitivitat. Anys enrere, la inversió en l’equipament era un element clau per a augmentar la producció a baix cost, que era l’objectiu competitiu de l’empresa. Avui, el factor determinant no és la producció: és la productivitat. Això significa que ja no és suficient comprar una màquina, perquè aquesta pot ser comprada per qualsevol persona. El que importa és quina diferència aporta una empresa respecte de la competència i fins a quin punt això se sosté durant molts anys i no només a curt termini.

Per continuar llegint, accedeix a la notícia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *