Madrid, capital del corredor mediterrani

Quan Mariano Rajoy va reiniciar el seu mandat després d’onze mesos governant en funcions, l’ull mediàtic i popular va apuntar sobre els nous ministres que l’acompanyen en la seua segona etapa. La curiositat respecte a les seues futures actuacions era lògica, ja que molts d’ells eren desconeguts més enllà dels àmbits territorials en els quals havien desenvolupat funcions polítiques. Com és habitual, els seus primers gestos tenien l’objectiu de guanyar-se l’opinió pública. Per exemple, en matèria de Foment, Íñigo de la Serna va tardar poc a anunciar que crearia la figura del coordinador del corredor mediterrani. Aquesta era la seua primera mesura que convidava a pensar que amb el nou ministre de Foment, el corredor acabaria sent una realitat.

L’enginyer català Juan Barios, fins llavors dirigent de la demarcació de carreteres del Ministeri de Foment des de Catalunya, va ser l’elegit pel nou ministre per ocupar aquest nou càrrec. Aquesta acció era la culminació simbòlica d’un compromís que no ha deixat de ser, fins ara, això: simbòlic. I fins i tot, ara comença a perdre aquest caire, sense que el temps l’haja anat desgastant, com sol ocórrer en aquests casos. Si l’oblit és el factor comú que desmenteix les intencions anunciades però no aplicades, en aquesta ocasió han estat les accions les que han evidenciat que el compromís del nou ministre de Foment no era el que anunciava durant les primeres setmanes al front de Foment. No ha estat ell, però, l’únic ministre que ha menystingut el corredor.

Per continuar llegint, accedeix a la notícia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *