Les Illes Balears i el corredor mediterrani

El caràcter intermodal del corredor mediterrani implica que un dels seus vessants de connexió siga el marítim, establert, evidentment, a través dels seus ports i dels accessos terrestres cap a aquestes infraestructures. No cal dir que les Illes Balears són el territori més necessitat perquè aquesta connexió siga la més eficaç possible. De fet, les autoritats polítiques de les Illes Balears han donat suport polític a aquest projecte.

Així ho mostra Marc Pons, conseller de Territori de les Illes Balears, que explica la curiositat negativa que “dels nou corredors europeus que hi ha, si mirem el Mediterrani, veurem que només l’illa de Sicília forma part d’un d’ells. Tots els territoris insulars mediterranis han quedat fora dels corredors existents. Això, per a nosaltres, és un problema. Tenim tres grans aeroports que han mogut aquest any 35 milions de passatgers. Tenim també uns ports que mouen, en aquests moments, al voltant de 14 milions de tones de mercaderies. I tot i així, no ens beneficiem de mesures d’inversió de l’Estat per compensar l’entrebanc de la insularitat”.

Evidentment, la mesura més urgent per a les Illes Balears pel que fa a la seua inclusió en el corredor mediterrani és la de la connexió portuària. Ho confirma el mateix Pons, assenyalant que “hem d’observar els serveis que poden prestar els vaixells al transport de les mercaderies i les facilitats que permetin reduccions de costos econòmics i de transport. Això no es valora de la mateixa manera a les Illes que al continent, i per a nosaltres és cabdal. Enfortiria molt seriosament el nostre teixit industrial”.

Per continuar llegint, accedeix a la notícia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *