El vessant mediambiental del corredor mediterrani

Unes infraestructures de connectivitat adequades a les aspiracions ecologistes de la Unió Europea. Aquest és l’objectiu assenyalat per l’informe de l’agència Deloitte, que proposa un model de transport descarbonitzat a l’Estat espanyol per a l’any 2050. Aquesta meta, però, exigeix moltes condicions que, tal com assenyala el mateix informe, a hores d’ara no s’estan complint des de l’Estat espanyol. I tampoc es contempla un canvi de tendència.

El treball insisteix, sobretot, en la importància de canviar el model de transport si es volen assolir els objectius mediambientals exigits per Europa. La meta de l’Estat espanyol és reduir les emissions de gasos que provoquen l’efecte hivernacle entre un 80 i un 95% cap a l’any 2050. Com que el transport és l’activitat que més emissions genera, l’alternativa del transport elèctric esdevé fonamental. I també, sobretot, l’augment de les mercaderies transportades per ferrocarril, una opció que estalviaria vehicles de carretera i en la qual té un clar protagonisme el corredor mediterrani.

Perquè tal com assenyala Deloitte, per reduir al 50% les emissions esmentades és necessari multiplicar per quatre el percentatge de mercaderies transportades per ferrocarril cap a l’any 2030 i multiplicar-lo per vuit cap a l’any 2050. Els experts defensors del corredor, com el catedràtic Mateu Turró, han insistit en la necessitat d’augmentar el transport de mercaderies per ferrocarril malgrat que la carretera continue sent la infraestructura protagonista en el transport. Qualsevol canvi de carretera a ferrocarril, però, serà un pas endavant en els objectius del corredor.

Per continuar llegint, accedeix a la notícia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *