El Govern valencià beneeix el tercer fil

El diari d’exigències per construir el corredor mediterrani té un nou capítol. L’Associació Valenciana d’Empresaris ha celebrat la seua assemblea general amb un convidat molt especial. Es tracta del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, qüestionat darrerament per les notícies sorgides que posen en dubte el seu compromís per les infraestructures de connexió que tant es demanden des de l’empresariat valencià i català.

Els últims episodis que han envoltat aquesta qüestió han estat plens de polèmiques i d’actes adreçats a la conciliació. I entre aquests hi ha el que s’ha celebrat aquest dilluns a València, on De la Serna ha assenyalat les dates en les quals, previsiblement, s’acabaran les obres o s’iniciaran els trajectes de prova per les vies que formaran el corredor mediterrani.

Una solució, però, que no és la demanada per part dels agents implicats. La idea de connectar els territoris mancats d’infraestructures no era, ni molt menys, la proposada pel ministre de Foment. Aquesta idea és la del tercer fil, destinat a adaptar les vies ferroviàries perquè s’equiparen a l’ample europeu, que permetria que els trens continuaren funcionant fora de l’Estat. L’aplicació d’aquest remei a només una de les dues vies –la d’anada o la de tornada– que haurien de transportar les mercaderies limitaria les possibilitats del corredor, com també les capacitats tècniques ferroviàries, que es veurien perjudicades per aquesta solució parcial que es presenta com a quasi definitiva. De fet, el mateix Govern valencià ha titllat el tercer fil com a “carril bici” en reiterades ocasions.

Per continuar llegint, accedeix a la notícia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *