Corredor mediterrani, un projecte necessari

Si l’economia està al servei del territori en el qual es desenvolupa, convé que el territori en qüestió facilite ponts als agents econòmics que garantisquen la seua prosperitat. Aquesta és la funció de les infraestructures: construcció de camins que connecten de manera adequada els diferents nodes d’un país per garantir la circulació de persones i mercaderies. La vertebració del territori mitjançant aquestes connexions és un dels principals reptes que té l’EURAM a hores d’ara. I, a casa nostra, això es podria sintetitzar en el gran projecte del corredor mediterrani, sobre el qual hi ha consens total, escenificat en cimeres reiterades que han unit els dirigents polítics i empresarials de Catalunya i el País Valencià per donar-hi suport.

Són moltes les interpretacions que es fan del corredor mediterrani. Els experts consultats asseguren que aquest projecte està destinat a configurar-se com una gran artèria que vertebraria els diversos nodes de l’EURAM mitjançant connexions multimodals fetes realitat pel transport viari, el ferroviari, l’aeri i el marítim. Tots entren en aquest projecte, tant persones com mercaderies. Aquesta gran artèria del corredor mediterrani també enllaçaria amb les d’uns altres corredors per tal de connectar l’EURAM amb l’exterior i poder garantir així la fluïdesa de les seues relacions econòmiques. El corredor, per tant, és part d’un engranatge d’abast continental amb l’objectiu final de la competitivitat a escala mundial.

En definitiva, la idea d’aquest corredor és la de vertebrar la perifèria peninsular, des de l’Andalusia Occidental fins a la Catalunya Nord, i des d’ací fins a Gènova i arribant fins a l’Europa central i septentrional, sense oblidar una capil·laritat necessària amb el rerepaís, els espais insulars i els principals centres de producció, independentment de la seua condició perifèrica. Però tot i que el projecte va més enllà dels límits de l’EURAM, aquesta Euroregió es troba en el cor del projecte.

Per continuar llegint, accedeix a la notícia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *