Carles Rúa: “Al nostre entorn, la competència portuària és imperfecta”

-Com definiria la tasca del port de Barcelona si el comparem amb la resta de ports de l’EURAM?

-La missió d’un port és crear riquesa per al seu entorn i afavorir la internacionalització de les empreses. I el de Barcelona és el port que més aporta al seu entorn de tota la Mediterrània. El seu impacte total en l’economia supera els 11.500 milions d’euros, que és el 7,1% del valor afegit brut de Catalunya. I hi ha uns 230.000 llocs de treball que depenen d’aquest port de forma directa i indirecta. A més, durant la crisi hem estat capaços de reduir taxes, d’aplicar bonificacions al tràfic estratègic, hem ajudat el nostre teixit industrial a canviar el sentit del comerç passant de ser importadors a exportadors… I tot això mantenint un important esforç inversor tant públic com privat. Crec que hem respost a la crisi amb nota. A més, el port de Barcelona està molt diversificat, està especialitzat en productes d’alt valor més que en volum de mercaderies. Això garanteix la creació de riquesa al nostre entorn.

-Hi pot haver problemes per a mantenir aquesta posició destacada en el futur?

-Per a mantenir-nos hem de ser àgils i adaptar-nos al mercat amb la rapidesa que el moment ens exigeix. Parlo de qüestions com els canvis produïts arran de la crisi, la sostenibilitat, els problemes geopolítics mundials o l’evolució dels modes de transport. Durant els últims anys, s’estan produint canvis molt ràpids i dràstics en la logística i els ports no són aliens a tot això.

-En aquest sentit, el corredor mediterrani ajudaria a complir amb aquesta adaptació?

-Evidentment. Hi ha un tema crític per als ports, que és el de les infraestructures de la connectivitat. És difícil poder servir el teu hinterland si no pots connectar-t’hi. Per tant, desenvolupar el corredor mediterrani en el seu vessant d’accessos als ports és un tema cabdal. I no parlo nomes d’infraestructures, perquè aquestes no tenen sentit sense serveis a sobre. La infraestructura ha de construir-se en consonància amb els serveis ferroviaris i amb la resta de serveis de transport que haurà de suportar.

Per continuar llegint, accedeix a la notícia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *